פורסם בתאריך 17.07.22

הפקת פודקאסט – שלב ג – שלב כתיבת הפודקאסט

לאחר שבחרנו נושא ויש לנו מרואיין להפקת הפודקאסט אפשר לעבור כתיבת הפודקאסט. זהו השלב בהפקת הפודקאסט בו אנו מתחילים ליישם את עיקרי התכנון של הפודקאסט ולמעשה הפודקאסט מתחיל לקרום עור וגידים.

 

כתיבת הפודקאסט

כתיבת הפודקאסט יכולה להיעשות ע"י מרואיין, או שאתם משוחחים איתו – מכינים רשימת שאלות ובונים תסריט שיחה או שאתם קוראים חומר, מסכמים, כותבים ומציעים תסריט. קיום טיוטה כתובה מספק הזדמנות להעריך מראש את אורך החלקים השונים בפרק. לעיתים ניתן להסתפק בראשי פרקים בלבד אבל חובה למפות מראש:

מה אנחנו הולכים לכסות,

באיזה סדר,

מה תהיינה שאלות שבעזרתם ננווט את התנהלות הפודקאסט,

מה יהיו עיקרי הדברים שעליהם נחזור ואותם נדגיש

ניתן להכין סיכום של תשובות או פרקי המשנה מסוימים ומשפטי הסיום לפרק כולו.  זו גם הזדמנות ראשונה לבחון את ההיבטים השונים של התחום – רגולטורי, חברתי, שיווקי או פוליטי. סקירות מוקדמות אלו ימנעו מצב שבו יהיה צורך לבצע בהמשך תיקונים ושינויים בהקלטה.

 

יצירת תסריט לפודקאסט

התסריט צריך להתייחס ולהציג למאזינים אפשרות לפעולה עתידית. עשויות להיות למאזינים שאלות לגבי נושא הפודקאסט ולכן חשוב להזכיר דרכים לקבלת מידע נוסף. חיוני לסיים בנימה חזקה ורצוי עם קריאה ברורה לפעולה. לפני ההקלטה יש לבצע עריכה לשונית של תסריט השיחה. הסיבה לכך היא שבשונה מכתיבת מאמר או הודעה לעיתונות, הפודקאסט דורש התאמות תחביר מבנה וסגנון שיתאימו לדיבור מול מיקרופון. לנו בוויס אובר יש את הכישורים לביצוע ההתאמות וכמובן נציע לכם תיקוני עריכה. איכות התוכן היא כלל ברזל – תזכרו תמיד שאין דבר חשוב יותר מתוכן מעולה. פה לא עיצוב לוגו מדהים ולא מערכת שיווק משומנת, הם הדוחפים את הפודקאסט.

 

הקלטת הפודקאסט באולפן הקלטות

גם היכולות של אולפן ההקלטות משחקות תפקיד חשוב. איכות השמע חייבת להיות חדה. איכות שמע ירודה היא בלתי נסבלת ואם זה לא מספיק ברור להאזנה נוחה המאזינים יעזבו אותנו אחרי 30 השניות הראשונות. חברת וויס אובר עובדת עם אולפני גל קול באופן צמוד ומספקת סביבת עבודה נעימה ומקצועית לניהול השיחה או הראיון עליו מתבסס הפודקאסט.

 

פנו אלי (אלעד אבוהב) ישירות לשיחת היכרות.

או שילחו לי מייל.

הבה נעבור לשלב האחרון – הקלטת הפודקאסט.

פונט קריאה
רקע לבן
נווני אפור
ניגודיות גבוהה
הגודל טקסט