פורסם בתאריך 30.08.20

מילון מונחי קריינות

אינטונציה (הנגנה)

האופן בו הקריין או הקריינית מדגישים ומבטאים את המילים. האינטונציה באה לידי ביטוי בשינויים בקול ובדיבור: צורת שאלה, חיווי סופי – הדובר מסיים את המשפט, חיווי המשכי – הדובר נותן את הרושם שהוא או היא צפויים להמשיך, צורת בקשה, וכד'.

 

אישור טקסט

מצב בו הטקסט אשר נשלח ע"י הלקוח עובר הגהה, נשלח חזרה לביקורת הלקוח והלקוח נותן את האישור הסופי. אישור טקסט הוא האור הירוק להתקדמות אל ההקלטה.

 

ג'ינגל עסקי

ג'ינגל עסקי הנו הגרסה המקוצרת של נתב השיחות – המתקשרים מאזינים להודעת פתיחה מקצועית לפני שבעל או בעלת העסק מקבלים את השיחה. הג'ינגל עסקי בונה את המותג העסקי ויכול לשמש ככלי שיווקי לחברות ואנשי מקצוע המעוניינים להפוך את זמן ההמתנה בסלולר למוצר פרסומי.

 

דמו

דמו הינו דוגמה לקריינות. הדמו בדרך כלל מותאם או מבוסס על התסריט של הלקוח ונועד לצרכים שונים – להעניק ללקוח הסופי את הרעיון כיצד הקריינות תישמע או לצורכי אודישן – כיצד הקריין או הקריינית יישמעו כאשר היא או הוא יבצעו את הקריינות.

 

הודעה בהמתנה

הודעה שהמתקשר שומע בעת המתנה למענה לשיחה. זמן ההמתנה יכול (אך לא חייב) לכלול מוזיקה.

 

הוראות בימוי לקריינות

הוראות הבימוי ניתנות לקריין או לקריינית ומטרתם  להנחות כיצד יש לבצע את הקריינות: באופן פרסומי, שכנועי, רציני, היתולי, לאט או מהיר – כיצד הלקוח מדמיין את הקריינות. הקריין או הקריינית מצידם מפרשים את הוראות הבימוי בעזרת אינטונציה וקצב הקריינות הרצויים.

 

הקלטה

הפעולה אשר בה הקריין או הקריינית מקליט/ה את הטקסט המאושר לפי הוראות הבימוי שניתנו לו/ה.

 

מוזיקה בהמתנה

מוזיקה המושמעת למתקשרים בעת ההמתנה או בעת הקראת הטקסט ע"י הקריין או הקריינית. על המוזיקה להתאים לאופי העסק (קצבית או רגועה).

 

מוזיקה ללא זכויות יוצרים

המושג מוכר גם כמוזיקה ללא תמלוגים. מוסיקה ללא זכויות יוצרים פוטרת את המשתמשים מתשלום תמלוגים ליוצרי המוזיקה כמו למשל תשלום לאקו"ם. בעלי קטלוג המוזיקה ללא זכויות יוצרים מחזיקים ב 100% של הזכויות על הטראקים הכלולים בו והם הגוף היחיד שמקבל תשלום עבור השימוש בהם. בהתאם לכך התעריף על שימוש במוזיקה מסוג זה הוא בד"כ נמוך משמעותית משימוש במוזיקה רגילה המחויבת בתשלום תמלוגים ליוצרים. מוזיקה ללא זכויות יוצרים משמשת בד"כ לנתבי שיחות, ג'ינגלים עסקיים (פאנטון), סרטי תדמית.

 

מיתוג קולי

מיתוג קולי הינו כלי שיווקי לבעלי עסק או בעלי מקצוע המעוניינים לבדל את עצמם משאר החברות בתחום שלהם ע"י יצירת זיהות קולית. מוצר זה מהווה בעצם חותמת קולית או לוגו קולי ומהווה כלי פרסומי בעל השפעה המספק ערוץ נוסף במערך השיווקי הכולל. יש המאפיינים את המיתוג הקולי כסוג של כרטיס הביקור קולי של העסק שלכם. מיתוג קולי כולל, הקופירייטינג ,סלוגן פרסומי, מוזיקה מולחנת ספציפית ללקוח והקלטת ג'ינגל פרסומי. עלות הטכנולוגיה כיום מאפשר לך העסק בממוצע להשיג מה שעבר היה נחלתם של תאגידים או חברות גדולות אחרות. האזינו למספר דוגמאות.

 

מענה לילה

מענה קולי המושמע למתקשר/ת מחוץ לשעות הפעילות למשל בערב, בחול המועד או בסופי שבוע. מענה לילה מספק ללקוח אינפורמציה על שעות הפעילות של העסק ומה נתין לעשות במקרים בהם הלקוח חייב מענה דחוף (שירות בשעת חירום).

 

מענה קולי

הודעה המושמעת למתקשר/ת. ישנן סוגים שונים של מענים קוליים.

 

מרכזייה בענן

מרכזיה בענן היא למעשה מרכזיה וירטואלית – מערכת המספקת שירותים טלפוניים לארגון ללא הצורך לרכוש חומרה לתפעול המרכזייה. המרכזיה בענן מאפשרת גישה לשירותי טלפון מתקדמים באמצעות מכשיר טלפון, סמארט פון עם אפליקציה ייעודית או תכנת המחשב. ההגבלה היחידה היא שכל המכשירים צריכים להיות מחוברים לאינטרנט.

 

נתב שיחות

נתב השיחות הנה טכנולוגיה המאפשרת לעסק להציג למתקשר תפריט קולי אוטומטי המנתב את הלקוח לפי צרכיו: לבירור על הזמנות, למזכירות, למחלקת השירות וכד'. טכנולוגיה זאת מוכרת גם כמרכזיית טלפון. הרעיון הוא שהמתקשרים שומעים הודעת פתיחה ובעזרת הקשה על המקש הנכון מופנים אל השלוחה המבוקשת.

 

סרט הדרכה

סרטון המשמש לצורכי הדרכה או הסברה לגבי תחחום מסויים למשל כיצד להתשמש במוצר או לבצע פעולה מסוימת. לסוג זה של סרטונים יש לתת לקריין או לקריינית הוראות בימוי מתאימות.

 

סרט תדמית

סרט תדמית הוא סרט לצורך יצירת דימוי חיובי עבור עסק או בעל מקצוע המיועד ללקוחות פוטנציאליים. סרט התדמית כולל מסר שיווקי ממוקד אשר זוהה אצל הצרכן באינטרנט או בסלולרי. הקריינות בסרטי תדמית הנה מרכיב עיקרי עם המטרה להעביר את המסרים בצורה הנכונה. קריינות נכונה הנה קריטית להצלחתו של סרט התדמית. על כן מומלץ לבחור קריין או קריינית בעלי נסיון.

 

עריכה

השלב שאחרי ההקלטה בו טכנאי מוסמך מבצע שיפור סאונד להקלטה ועורך את ההקלטה לפי תכנית עריכה. למשל לנתב שיחות: תכנית העריכה תכלול את הנתב הראשי, תתי הנתבים והמענים השונים, כמו מענה לילה. בסרטיי תדמית הבמאי או עורך הוידאו דורשים את הטקסט ערוך למקטעים קצרים על מנת שיוכלו לערך אותו אל הסרט הסופי ביתר קלות.

 

עריכה לשונית

עריכה לשונית היא עבודת תיקון שגיאות הדקדוק בטקסט לפני ההקלטה.

 

פאנטון (Funtone)

פאנטון (Funtone) הוא מונח מתחום התקשורת הסלולרית ופירושו צליל המתנה מוסיקלי אשר המתקשר או המתקשרת שומעים עד שהשיחה נענית. ניתן לבחור שיר מוכר וידוע או ניתן להזמין פאנטון מותאם אישית.

 

פורמט קובץ

סוג הקובץ הנדרש ע"י הלקוח. נתבי שיחות מסוגי שונים דורשים פורמטים שונים: mp3, WAV וכד'. ישנן תוכנות ספציפיות הממירות את הקבצים לפורמט הדרש. ניתן גם להמיר און ליין אך האיכות תהיה ירודה.

 

קריין / קריינית

אדם המקליט את הטקסט כקריינות. יכול להיות גבר או גברת, ילד או ילדה. הקריינות יכולה להתבצע במגוון שפות לפי צרכי הלקוח/ה. הקריינים מאופיינים בקול רדיופוני – קול הנשמע נעים לאוזן על גלי האתר, בטלפון או בסרטי תדמית. קריינים בד"כ הם בעלי כישורים ספציפיים לביצוע הקריינות: יכולת לבטא את המילים בהגייה נכונה, יוכלת לשלוט האינטוציה – כיצד יש להדגיש מילים ושינוי גובה הקול בדיבור, בעלי יכולת משחק ושכנוע -היכולת לשנות את הקריינות לפי צרכי הלקוח. למאגר הקריינים שלנו.

 

קריינות

הקלטת הקראת טקסט לצרכים שונים כגון תשדיר רדיו, סרטי תדמית לאינטרנט, נתב שיחות לטלפון או ג'ינגל לנייד (פאנטון). קריינות מקצועית מאופיינת בתכונות הבאות: משחק, מקצועיות, דיבור ברור, ביטוי נכון של המילים בטקסט. ניתן לקרוא את המאמר הבא לגבי האיכויות הנדרשות מקריין או קריינית לנתב שיחות, ג'ינגל עסקי או מיתוג קולי.

 

קריינות גייד

קריינות לא מקצועית ולא סופית המשמשת לצורך הנחייה – או כיצד הלקוח מצפה שהקריינות תתבצע או שהקריין מבצע על מנת לתת רעון כיצד הקריינות תישמע.

 

קריינות סינק

מצב בו הלקוח דורש שהקריינות תבוצע בתזמון שנרבע מראש. בד"כ זה מתבקש כאשר הלקוח רוצה ליצור קריינות לסרט קיים אך בשפה אחרת. קריינות סינק הנה אתגר כי לשפות השונות יש מקצבים שונים ואורכי מילים שונות.

פונט קריאה
רקע לבן
נווני אפור
ניגודיות גבוהה
הגודל טקסט