פורסם בתאריך 26.02.23

למה בכלל להוסיף כתוביות לסרטון?

למה בכלל להוסיף כתוביות לסרטון? למה לי להשקיע בזה? שאלה טובה שיש לי עליה כמה תשובות.

 

כתוביות לסרטון משפרות את הבנת הנאמר

סיבה ראשונה היא מובנות השפה. רבים הסרטים בהם הדוברים מבטאים את המילים  באופן לא ברור. אני מדבר על פעולות כגון לחבר מילים, לבלוע מילים, להשתמש בקיצורים או לערבב אותיות. וזה אמר שהצופים אינם מבינים מה נאמר והמסר הולך לאיבוד.

 

רשתות חברתיות

בעת שיטוט ברשתות החברתיות הסרטונים מתחילים להתנגן אוטומטית אך ללא אודיו. הצופים שלא רואים כתוביות ולא קולטים על מה הסרטון מדלגים ואתם מפסידים צופה פוטנציאלי/ת. כלומר, כתוביות מעוררות עניין וגורמות לצופים להמשיך לצפות בסרטון. כך או כך הרבה צופים מעדיפים לצפות בסרטון ללא הפעלת אודיו. מסקנה? סרטון עם כתוביות יזכה ליותר אחוזי צפייה מאשר סרטון ללא כתוביות.

 

כתוביות לסרטון כנגישות לבעלי מוגבלויות

גופים הנותנים שירותים מחוייבים כיום במתן גישה לבעלי מוגבלויות. כלומר אם קופת חולים מפיקה סרטון היא מחוייבת להפיק אותו עם כתוביות על מנת לסייע לכבדי שמיעה. זה נכון לגבי משרדים ממשלתיים, נותני שירותים ציבוריים ואף נותני שירותים פרטיים. אם, לא עלינו, הפקתם סרטון בתור חלק מהשירות (לא למטרת פרסום אלא הסרטון מהווה את השירות, למשל מסירת מידע חיוני לשירות), ללא כתוביות – לא מילאתם אחר הוראת חוק הנגישות. אז יכול לבוא איזה עו"ד קנטרן שיקלוט אתכם ובנסיבות מאוד מסוימות אתם תהיו חשופים לתביעה ייצוגית. זאת לא בדיחה – קראו את הסיפור הבא וצפו בסרטון בסוף העמוד.

 

כתוביות לסרטון ככלי לקידום אורגני

יוטיוב וכפועל יוצא מכך גם גוגל (ואני מעריך גם פייסבוק) מפעילה חיפוש בתוך כתוביות על מנת לספק תוצאות חיפוש אופטימליות למשתמש. במילים אחרות תוכן הסרטון מקבל משקל בקידום אורגני. כיצד מנוע החיפוש בודק את תוכן הסרטון? הוא סורק את הכתוביות.

 

טיפ קטן – אפליקציה מומלצת (לא על ידי, אלא המלצות ברשת) בתשלום מזערי להוספת כתוביות לסרטונים.

 

אם יש לכם פרויקט, כמות גדולה של סרטונים, או פשוט אין לכם משאבים או סבלנות להתעסק עם זה, בואו נדבר פנו אלי (אלעד אבוהב) ישירות לשיחת היכרות. או שילחו לי מייל.

פונט קריאה
רקע לבן
נווני אפור
ניגודיות גבוהה
הגודל טקסט