פורסם בתאריך 04.09.20

קריינות לסרטון תדמית – דגשים והמלצות

הקריינות היא קריטית להצלחתו של סרט התדמית והיא יכולה לקבוע את גורלו – סרטון טוב או כישלון חרוץ. אבל מה קובע את גורל קריינות לטובה ומוצלחת?

פסקול לסרט תדמית לרוב מורכבת מ- 3 אלמנטים: קריינות המבוצעת ע"י קריין או קריינית, מוזיקת רקע ואפקטים קוליים כגון צלילים או סאונדים המדגשים אירועים בסרט. במאמר זה אתמקד באלמנט הקריינות – התוכן המילולי המדגיש את המסרים שברצוננו להעביר לצופים.

 

יכולות וכישרון

קריין או קריינית מקצועיים, יכולים להתאים את עצמם לרצונות והציפיות שלכם. צורת הקריינות המתאפיינת בנימה, טונציה, עוצמה, קצב הדיבור וגיל ומגדר הקריין צריכים להיות מותאמים לתוכן של הסרט. בעת בחירת קריינים, בשלב הראשון אתם מקבלים דוגמאות של קריינים שעל פי הניסיון שלנו יכולים להתאים לתחום שלכם. למשל לסרטון פרסומי אני ממליץ על הקריין רפאל או עופר בעוד שלסרטון הסברתי אני ממליץ על מיכל. כאשר אנו מקבלים את הוראות הבימוי מהלקוח אנו מתייעצים עם הקריין או הקריינית – כיצד לבצע את הקריינות. בנוסף הקריין או הקריינית מתבקשים למסור סקיצה של הטקסט בכמה גרסאות כדי שהלקוח יוכל לבחור מה הכי מוצא חן בעיניו.

 

יכולות טכניות

מעבר לכישרון הקריינות על קריין להיות בעל כישורים טכניים. הקריינים המועסקים אצלנו מתחזקים ציוד מקצועי (מיקרופון איכותי, תכנת עריכה עם יכולות גבוהות המספקת תוצר איכותי וחדר הקלטה אשר מספק סאונד טוב) ויכולת טכנית לביצוע ההקלטה – הם יודעים לתפעל את הציוד. העניין קריטי לאיכות התוצר הסופי.

 

מוזיקת רקע

עוד תוספת קטנה – לסרטון התדמית ניתן (אך לא חובה) להוסיף מוזיקת רקע. מוזיקת רקע מקנה אווירה לסרטון ומעצימה את חווית הצפייה. אך גם מוזיקה צריכה להתאים באופן אופטימלי לאופי הסרטון. לסרטון תדמית לחברת קדישא הייתי ממליץ על הטראק מנחם ועצוב בעוד לשוק ההון הייתי ממליץ על קטע מוזיקלי ממריץ ומחדיר מוטיבציה. להאזנה לסגנונות וז'אנרים שונים ניתן לבקר בספריית המוזיקה שלנו.

 

פונט קריאה
רקע לבן
נווני אפור
ניגודיות גבוהה
הגודל טקסט