פורסם בתאריך 13.09.20

קריינית או קריין – מי מתאים יותר?

במהלך פרויקט הקריינות, בין אם זה נתב שיחות, סרטון תדמית או ג'ינגל, הלקוח/ה נדרשים לבחור בקריין גבר או קריינית אישה.

 

קריין או קריינית? מה האבולוציה קבעה?

הרבה משווקים העידו כי הרבה יותר קל למצוא קול נשי אשר חביב על כולם מאשר קול גברי. למה? סברה אחרת שאין לה ביסוס מדעי אבל היא בכל זאת מעניינת היא שמרכזיות הטלפון העסיקו לרוב נשים ועל כן הקול הנשי התבסס כקול שנותן מענה.

מחקרים מראים שמבחינה אבולוציונית אנחנו מעדיפי את הקול של אמא על פני הקול של אבא. כלומר כבר ברחם אימנו אנחנו הרבה יותר רגועים כאשר אנו שומעים קול נשי מאשר קול גברי. איך הוכיחו? תקראו פה. אבל האם זה אומר שתמיד עדיף לבחור קריינית? לא!

במהלך השנים בוצעו מאות מחקרים הבודקים מה עדיף: קריין או קריינית ובאיזה תחום ולאיזה מטרה שיווקית. קראתי את חלקם. לא אלאה אתכם בפרטים מחקריים אבל אסכם עבורכם את העיקר.

 

קריינות למטרות שיווקיות

אם אתם משווקים מוצרים הפונים אל פלח השוק הגברי – אפטר שייב, קצץ גילוח, ביגוד גברי – קריין גברי הוא בהחלט הבחירה הנכונה. קריין יעזור ללקוח להזדהות עם הצורך שהמוצר בא למלא ועל כן אולי לבצע רכישה. אותו הדבר נכון גם לצד הנשי – לקידום ושיווק מוצרים נשיים כגון מוצרי טיפוח ואיפור עדיף להשתמש בקול נשי. העניין מבוסס על אותו עיקרון – הזדהות; קריינות נשית תיצור אצל המאזינה אמפטיה למוצר.

 

קריינות נייטרלית

אבל מה לגבי מוצרים ניטרליים? כמו שירותי ניקיון או שירותי עריכת דין? קריינות לנתב שיחות? כאן המחקרים מצביעים על הנטייה האבולוציונית – הקול הנשי עדיף ונתפס כאמין יותר.

 

אז מה לבחור? קריין או קריינית?

שאלה קשה. צרו עמי קשר ונדסקס את העניין לעומק.

פונט קריאה
רקע לבן
נווני אפור
ניגודיות גבוהה
הגודל טקסט