בעת הפקת פודקאסט עלינו להחליט מה יהיה האורך הפודקאסט שאליו נשאף. רוב האנשים לא יאזינו לפודקאסט של שעה וחצי מצד שני רובם ירגישו מאוכזבים אם יגלו שהפודקאסט, אשר לו החליטו להאזין, מסתיים כבר לאחר חמש או שמונה דקות. מתוך הכרות עם רמת הקשב האופיינית למאזינים בארץ וגם על בסיס מעקב אחרי דפוסי צריכה והאזנה לפודקאסטים שאנחנו הפקנו, ההמלצה שלנו היא על אורך פודקאסט של כעשרים וחמש אך לא יותר מארבעים דקות. צריך גם כמובן להגדיר את תדירות הפרסום. הזכרנו במאמר קודם שהאזנה לפודקאסט הינה טעם נרכש. היות ואנחנו חותרים לבנות דפוסי צריכה הקבועים של התוכן ההמלצה שלנו היא להפיק במידת האפשר מספר פודקאסטים ובדרך כלל ננסה להציע אפיזודה חדשה במרווחי זמן קבועים ביום קבוע בשעה קבועה.