פורסם בתאריך 22.12.21

כיצד לנתח הקלטת אודיו על מנת לזהות עריכות או בישולים?

פעמים רבות פונים אלי לקוחות או עורכי דין מטעמם המבקשים לדעת האם בוצעה עריכה או בישול בהקלטה מסויימת. בואו נעשה רגע סדר בשני המושגים האלו: עריכת הקלטה או בישול הקלטה.

 

עריכת הקלטה

עריכת הקלטה היא מצב אשר גורם נטל את הקלטה, העלה אותה על תכנת עריכה או ציוד עריכה, וחתך או הוסיף קטעים להקלטה ומזה יצר הקלטה חדשה. יש לציין שהקלטות ערוכות לא יהיו קבילות בבית משפט שכן האותנטיות שלהן נפגעה והן חוטאות לאמת: תוכן ההקלטה שונה ואינו משקף את מה שהתרחש בעת ההקלטה. כיצד מוודאים שאכן לא בוצעה עריכה?

  1. מעלים את ההקלטה על תוכנה ייעודית
  2. מחפשים "סימנים" או עקבות לביצוע עריכה, לדוגמה, בעזרת פונקציות ויזואליות ניתן לנתח את רציפות ההקלטה
  3. בודקים ומנתחים רעשים על ההקלטה אשר יש בהם לעורר חשד – לביצוע עריכה יש חתימת רעשים
  4. מנתחים את תוכן ההקלטה ומחפשים מיקומים לא הגיוניים אשר יכולים להצביע על עריכה

 

בישול הקלטה

כיצד מוודאים שאכן לא בוצע בישול? בישול הקלטה זהו מצב בו גורם מעלה את ההקלטה על תכנת עריכה ומבצע מניפולציה טכנית על ההקלטה ובכך יש לו אפשרות להשפיע כיצד ההקלטה תישמע – למשל שינויים על מאפייני ההקלטה – הגברת או המנכת תדרים מסויימים – פעולה אשר יכולה להשפיע על תוכן ההקלטה או בהירות בדיבור. כיצד אני מגלה אם בוצע הבישול?

  1. מעלים את ההקלטה על תוכנה ייעודית
  2. מחפשים "סימנים" או עקבות לביצוע בישול , לדוגמה שינוי ברעשי רקע או שינוי פתאומי ולא מוסבר בתדרים

חשוב לציין, שבמידה ואיש מקצוע המבין בתוכנות עריכה וסאונד ביצע את העריכה או הבישול, אין כיום שום טכנולוגיה, או אוזן מקצועית שיכולה לגלות זאת.

לאור נסיוני רב השנים בהיבטים הטכניים, יש בידי הכלים והידע להתחקות אחר בישולים או עריכות ו"להיכנס לראש" של אותם טכנאים אשר ניסו להשפיע על ההקלטה או תוכנה וכך לעלות על עקבותיהם.

 

פנו אלי (אלעד אבוהב – מומחה) ישירות לשיחת היכרות. או שילחו לי מייל.

פונט קריאה
רקע לבן
נווני אפור
ניגודיות גבוהה
הגודל טקסט