נתב השיחות – פרטים כלליים
נתב שיחות הוא מענה טלפוני עבור המתקשרים לארגון או לעסק, המנתב שיחות באמצעות תפריט קולי המושמע ע"י קריינית או קריין. נתב השיחות הינו הצומת שמנתבת את המתקשר/ת אל היעד מבוקש במינימום זמן. כמו כן נתב השיחות מנהל את תור המתקשרים ומוודא שכל פנייה אכן מתקבלת לפי הסדר בה היא נכנסה או תיעדוף שנקבע מראש.
נתב שיחות מורכב בד"כ מ:
נתב ראשי – הנקודה הראשונה אליה נכנסת השיחה. נקודה זאת מנתבת את השיחה הלאה לפי הצורך.
תת נתבים – התחנות הבאות בנתב השיחות
מענים – מענים קוליים המשמשים למתן אינפורמציה למתקשר למשל שעות פעילות, קידום מוצרים וכד'.
לייעוץ – צרו עמי קשר. אשמח לשוחח אתכם אישית.
איך לתכנן נתב שיחות?
צעד ראשון – מה המתקשרים מחפשים?
בשלב הראשון עליכם להכיר את המתקשרים אל בית העסק ולהבין מה הם בעצם מחפשים. הבנה זאת מסייעת לכם לתכנן את הנתב ביתר יעילות. לדוגמא:
מכירות מותג A או מותג B.
בירור על הזמנה קיימת
בירור בנושא הנהלת חשבונות
בירורים בנושא רכש
פנייה כללית
צעד שני – עריכת רשימת מחלקות בארגון
בשלב הבא יש לערוך רשימת מחלקות בארגון – היעדים אליהם השיחות יגיעו. לדוגמא:
מחלקת ניהול מותג A
מחלקת ניהול מותג B
הנהלת חשבונות
מזכירות
רכש
אין מניעה שאדם אחד בארגון ימלא כמה תפקידים, למשל, הנהלת חשבונות ורכש בו זמנית. היא או הוא פשוט יקבלו שיחות משני קצוות נתב השיחות.
צעד שלישי – ביצוע תרשים זרימה כיצד ינותב המתקשר.
בצעד הבא אנו נערוך תרשים זרימה המתאר כיצד המתקשר ינותב. את התרשים ניתן לערוך בטבלה פשוטה כמו הדוגמה הבאה:
מענה ראשי: | תת מענה: |
מותג A | מכירות |
הזמנה קיימת | |
הנהלת חשבונות | |
מותג B | מכירות |
הזמנה קיימת | |
הנהלת חשבונות | |
כל עניין אחר | רכש |
הנהלת חשבונות | |
מזכירות | |
מענה לילה |
צעד רביעי כתיבת הטקסט
לאחר שקבענו את תרשים הזרימה של השיחות בנתב, יש לכתוב את הטקסט אשר יושמע בכל מענה.
מענה ראשי | תת מענה |
הודעת פתיחה – שלום הגעתם לחברת YYY | |
למותג A נא להקיש 1 | למכירות נא להקיש 1 |
לבירור על הזמנה קיימת נא להקיש 2 | |
לבירור בנושא הנהלת חשבונות נא להקיש 3 | |
לחזרה לתפריט הראשי נא להקיש 0 | |
למותג B נא להקיש 2 | למכירות נא להקיש 1 |
לבירור על הזמנה קיימת נא להקיש 2 | |
לבירור בנושא הנהלת חשבונות נא להקיש 3 | |
לחזרה לתפריט הראשי נא להקיש 0 | |
לכל עניין אחר נא להקיש 3 | לרכש נא להקיש 1 |
להנהלת חשבונות נא להקיש 2 | |
למזכירות נא להקיש 3 | |
לחזרה לתפריט הראשי נא להקיש 0 | |
לחזרה לתפריט הראשי נא להקיש 0 | |
מענה לילה | |
שלום אתם מתקשרים מחוץ לשעות הפעילות נא להשאיר הודעה לאחר הצליל…. |
אתם בהחלט מוזמנים ליצור עמי קשר. אשמח לשוחח אתכם ולייעץ אישית.