פורסם בתאריך 14.03.21

בדיקת אותנטיות בהקלטת וידאו או אודיו

כיצד הקלטת או אודיו או וידאו משמשת כראייה משפטית?

בתיקים משפטיים רבים מוגשים בין יתר הקלטות כראיות, על ידי מי מהצדדים לבית המשפט: הקלטות אודיו או צילומי וידאו הכוללים קול (סאונד). מטרת ההקלטות היא, בד"כ לבסס טיעונים ולחזק ראיות. הקלטות כאלו כוללות שיחות טלפון, שיחות שתועדו בווידאו, או שיחות שתועדו בסאונד בלבד.

למה כיום ראיות וידאו או אודיו נתונות לעריכה?

הבעיה היא שגורמים מסוימים לא יבחלו בעריכת תוכן ההקלטה כדי שתשרת את צרכיהם. עריכת הקלטה הווה אומר – התערבות בתוכן ההקלטה: שמיטת קטעים בהם נראה משהו (במקרה וידאו) או נשמע משהו (במקרה סאונד). הטכנולוגיה וזמינותה כיום מאפשרים ביצוע פעולות נפשעות אלו לחובבנים כמקצוענים כאחד. וזאת בלי צורך בכישורים טכנולוגיים. חפשו בעצמכם בגוגל את המילים "כיצד לערוך הקלטה". אתם תקבלו 154,000 תוצאות בפחות משנייה!

מהו תחום המומחיות שלי?

פה אני נכנס לתמונה – יש לי את הכלים והניסיון לזהות את אותן נקודות בהן מישהו או מישהי התערבו בתוכן הראיה. מה שלכם נסתר מן העין או האוזן – לי יש היכולת לזהות ולהוכיח את זה בעזרת כלים טכנולוגיים. התוצאה – חוות דעת מומחה משפטית המוגשת לבית המשפט המאשרת או פוסלת את ההקלטה.

כיצד אני מזהה עריכות בהקלטת סאונד?

ע"י ניתוח גרפי של ההקלטה, באמצעות תוכנות מיוחדות, אני מזהה את אותן נקודות בהקלטה אשר בהן בוצעה התערבות. אני מעלה את ההקלטה לתוכנה ומקבל פלט גרפי של ההקלטה ברזולוציה של כאלפית שנייה (sec 1/1000). כך ניתן לזהות היכן ההקלטה פתאום מקבלת מאפיינים שונים, משמע התערבות חיצונית ולא טבעית. עתה נשאר בידי להבין מה בדיוק בוצע בהקלטה: קטע הושמט, קטע הוחלף בקטע אחר וכד'. את טענותיי אני מבסס באמצעות הוכחות טכניות. הטכנולוגיה כיום מאפשרת, באמצעות תוכנות מגוננות הנגישות לכל דורש, לבצע בקלות עריכות של סרטוני וידאו: השמטת חלקים, מחיקת פרטים, פגיעה מכוונת באיכות וכד'. בתחום המשפטי, כאשר סרט הוידאו הערוך מוגש לבית המשפט כראיה, אותו טיפול שעבר הסרט נחשב כבידוי ראיה – עבירה פלילית בעליל. לצערנו זה קורה השכם וערב – אחד הצדדים מגיש לבית המשפט סרטון וידאו ערוך ו"מבושל" ומשתמש בו על מנת לבסס את טענותיו.

זיהוי פלילי בתחום האודיו והוידאו באמצעות כלים רגישים

שירות נוסף שאני מציע הוא ניתוח ההתרחשויות על גבי הסרט וניתוח סימנים מזהים אשר יכול לסייע לביסוס או לחילופין להפרכת טיעוני הצד שני. כדוגמת סיפור הפריצה של הגנן מוחמד מקלנסואה. פיענוחים אלו אני מבצע בעזרת וידאו בניגון איטי לצורכי ניתוח פרטים מהזירה, מדידות הזירה מתוך צילומי הוידאו, ניתוח גובה חשודים, ניתוח מהירות כלי רכב, ביצוע צילומי תקריב (Zoom) על פרטים בתמונה ותיקון פיקסליזצייה בעזרת תוכנות ציוד וידע מיוחד.

מה התוצאה הסופית?

את תוצאות הניתוח אני מגיש לבית המשפט כדו"ח חוות דעת מומחה המפרט את ההתנהלות בזירה, הממצאים שלי וכיצד אני מוכיח אותם. בעזרת דו"ח זה בית המשפט מקבל מיגע ונתונים המסייעים לו לקבל את ההחלטה הנכונה – זיכוי של חפים מפשע או לחילופין הרשאת אשמים.

פנו אלי (אלעד אבוהב – מומחה) ישירות לשיחת היכרות. או שילחו לי מייל.

פונט קריאה
רקע לבן
נווני אפור
ניגודיות גבוהה
הגודל טקסט