פורסם בתאריך 04.06.23

הפקת פודקאסט – עקרון השימוש בשני דוברים (או יותר)

בעת הפקת פודקאסט (תסכיתים) הגישה הבסיסית בדרך כלל, היא שימוש בקריינית או קריין יחידים. אנו בוויס אובר מאמינים ותומכים בגישה של שימוש בשני דוברים לכל פרק, רצוי גבר ואישה כאשר המעבר והמשחק בין שני קולות מגביר את רמת הקשב.

מה ההיגיון מאחורי סברה זאת?

שימוש בשני דוברים פודקאסט על מנת להעמיק את התוכן

הפקת פודקאסט על פי סטנדרטים מקצועיים מכילה תוכן עשיר ועמוק. השימוש בשני דוברים מעניק למאזין את היכולת להבין תוך כדי שמיעה את נקודות המבט השונות או הטיעונים השונים המובאים בטקסט. לזה תורם גם אופי הדיבור והטונציה של הדוברים השונים. וככה מבלי לשים לב הענקנו לפודקאסט שלנו רובד נוסף וברור יותר.

טכניקות לשימוש בשני דוברים בעת הפקת פודקאסט

טכניקת השימוש בשני דוברים או יותר היא למעשה יצירת דוח שיח – שיחה ערה בין שני צדדים או יותר. כאן אנו לעיתים קרובות ממליצים על שילוב בין קריין-מגיש – ובין איש תוכן מוכר לקהל היעד. השילוב הזה מאפשר לכל אחד מהדוברים להביא תוכן משלו. הקריין-מגיש מביא עובדות "יבשות". ואיש התוכן תורם את הפן האישי שלו, ואת הידע הנותן משקל נוסף לדברים.

אבל יש פה מלכוד. והוא טכני. עליכם להיות מוסגלים טכנית להקליט שני דוברים בו זמנית. פה נדרשת יכולת טכנית לבחירת חדר מתאים לשיחה שיספק הקלטה נקייה (ללא תהודה או טונים צורמים), שימוש במיקרופנים מתאימים – נגזר מתון סוג החדר והדוברים, הקלטה – היכולת להקליט את שני הדוברים בצורה נכונה, ולבסוף הערבול וההפקה של ההקלטה לכדי תוצאה איכותית.

פנו אלי (אלעד אבוהב) ישירות לשיחת היכרות.

או שילחו לי מייל.

פונט קריאה
רקע לבן
נווני אפור
ניגודיות גבוהה
הגודל טקסט